2021年5月31日月曜日

Шилийн Богд минь ээ

Үүнийг бас дараалал дайруулаад захиалсан. Өнөөх л Болортуяа эгчийн номны танилцуулгыг уншаад өөрөө унших хүсэл төрсөн. 

Гэснээс би сүүлийн үед хоёрхон хүний номны тухай тэмдэглэл, танилцуулгыг уншдаг болсон. Нэг нь Болортуяа эгч, өнөөх нь Энэрэл Ээнээгийн тэмдэглэл.

Анх л ном уншиж эхэлсэн цагаас шилийн сайн эрс, манжийн дарангуйлал гэж уншдаг байлаа. Шилийн сайн эрсийг Тунгалга тамир конионы Цахиур Төмөрөөр төсөөлдөг байлаа. Одоо ч төсөөлдөг. Хэ хэ. 

Бага насны минь краш байсан байна лээ, одоо бодоод байхад. Өөр ганц нэг краш бас бий. Дараа бичнэ ээ. 

Монгол ахуй, монгол түмэн, монгол хэл, хорвоо ертөнцийн учир жанцан зэрэг нь цаанаа л нэг дотно, уяран хайлж уншсан. 

Тооройбандийн тухай гарна. Шууд л эндэх агаа нар нүдэнд харагдсан. Тэднийгээ уншаасай гэж хүссэн. 2 нь төгсөөд явчихсан. Ойрд үүгээр корона ихсээд, орж гарах нь чанга болж байгаа байх. 

Тооройбанди нь хэрхэн яаж яваад шилийн сайн эр болдог тухай, түүний тухай үлгэр домог мэт яриа, дуу нь хэрхэн бүтсэн зэргийг мэдэж авахад таатай байлаа. 

Мөн Агшуу, Эгшүү гэх хоёр шонхрын үр удмаа үлдээх гэж зорьж буй, үр зулзагаа хамгаалах зөн совин. Тэртээх дээрээс хүмүүний үйлдлийг нэгд нэгэнгүй харж байдаг нь зүрхэнд минь хүрч, өнөө цагийн хэллэгээр бол ёнк гээд л явчихсан. Хэ хэ. 

Хүн гээч амьтан чинь үг үйлдлээ хянаж байх ёстой юм байна шүү. Байгаль дэлхий, амьд амьтдын мэлмий гярхай, хүмүүн биднийг хянаад л явдаг байх нь гэж бодогдсон.

Гэгээнтэн, Шилийн Богд романуудыг уншаад зохиолчийн талаар жаал нетээс хайж, өгсөн ярилцлага гэх мэтийг нь уншлаа. Мөн нүүр номынх нь дагагч болсон.

Уг нь энэ номоо суугуул хотынхоо хийморийн овоон дээр гарч байгаад авна гэж бодсон завдал болдоггүй ээ. Яагаад хийморийн овоо гэсэн гэхээр тээр жил нэг сүмо банди шинийн нэгэнд хань ижилтэй минь хамтдаа тэр ууланд гарч нар мандахыг харсан юм. 

Тэгсэн тэр жилээ их одтой байсан. Тэгээд л уламжлал болгон хань ижил цагаан сарын шинийн нэгэнд гардаг. Ихэвчлэн сүмо банди нар цуг гарна. Ганц нэг жил л ганцаараа гарч байсан. 

Тэр ууланд гэхдээ өглөө бүр гардаг эмээ өвөө нар байдаг. Би хэд хэд гарч л байсан. Сүүлийн хэдэн жил огт гараагүй. Номоо тэврээд нэг гарна, тэгээд зургаа Мэнд-Ооёо гуайд явуулна даа. 

Зохиолын гол баатар Тооройбандийн тухай "...тэр бол түүхэнд цолгорсон баатар биш. Жирийн л нэг домоглог хүн. Түүхэн олон агуу хүмүүс мартагдаад байхад хээрээр гэр, хэцээр дэр хийсэн тэр хүн яагаад мартагдахгүй байна вэ? Ер нь эгэл хүний зүрх сэтгэлийн зовнилыг хэн илэрхийлдэг юм бэ? гэх олон асуулт урган гарна. Би романаараа ийм л эрэл хайгуул хийсэн. Миний роман сайн эрсийн адал явдал гэхээсээ илүү, тухайн үйл явдал болж буй түүхэн нөхцөл дэх соёлын, нийгмийн, экологийн асуудлууд руу чиглэсэн болохыг уншигчид анзаарах байх. Ер нь адал явдлаар уншигчдыг чулуу хөөлгөхөөс илүүтэй уран сайхны соёлын хүрээн дэх оюун санааны ертөнцийг нь хөтлөх ёстой бол уу..." гэсэн байна лээ.

 Мөн Агшуу шонхрын тухай "...Мэдээж газар дээрх амьдралыг шувууны нислэгийн өндрөөс харах боломж олгож байгаагаараа зохиомжинд гарч буй шинэ зүйл гэж болох л юм. Шувуудын аймгийг дүрсэлсэн гол учир нь өөр зүйлд байгаа юм. Хүн хийгээд адгуус, шувуу жигүүртэн цөмөөрөө ертөнцийн нэг л хууль зүй тогтол дотор шүтэлцэж оршдог. Шувууд ялангуяа биднийг илүү холоос, дээрээс маань тольдож байдаг. Хүн бол зүгээр л шувуу нисч байна гэж бодно. Ингээд би, шувууд хүний амьдралд ямар холбогдолтой вэ? Шувуудын ертөнц монголчуудын соёлтой хэрхэн холбогдох вэ? гэх асуултыг өөртөө тавьсан юм"... гэсэн байна лээ. 

Энэ ярилцлагыг бүтэн эхээр нь уншихаар бол choibalsan.mn гэдэг хуудас руу орж хайгаарай. 

За нэг иймэрхүү саран гаран блогоо бичилгүй алга болохдоо уншжээ. Та бүхэн залхаж байна уу? Сүүлийн хэдэн бичлэг тувт номны танилцуулга. Дуусах болоогүй шүү. Үргэлжлэнэ. 

Гэхдээ одооноос дундуур нь ганц нэг өөр зүйл бичиж оруулна аа. Түр баяртай. Бүгдэд нь амжилт хүсье.

0 件のコメント:

コメントを投稿