2024年7月12日金曜日

Одоогийнхоосоо арав дахин хурдтайгаар 4

Дуусч өгдөггүй ном бэ? Яасан. Хэ хэ. Хажуугаар нь нэгэн зузаан монгол ном бас давхар уншаад байгаа юм аа.

Аминдаа хурдан уншдаг болчих санаатай л нухаад байгаа юм. Нэлээд цаг шаардах бололтой, би ч.

Нэг аятайхан санааг нь эндээ бичиж үлдээх гээд. 

Affirmation хийх. Ямар хандлагатай байхаас шалтгаалж сурах явцын үр дүн өөр өөр байна. Эерэг бодлоор, эерэг хандлага нь аливаад суралцах явцыг тань аварч, сөрөг хандлага эсрэгээрээ сурахад маш их саад болдог. 

Бодлоо, хандлагаа эерэг болгоход affirmation ихээхэн тустай. Нэртэй цуутай тамирчид affirmation хийх нь маш элбэг. 

Жишээ нь Photoreading-н үеэр би маш сайн төвлөрч чаддаг. Photoreading хийсэн бүх мэдээлэл миний тархинд, мэдээллийн санд хадгалагдан үлдэж, хэрэгтэй гэсэн цаг үед ач тусаа өгнө. Би бол ийм тийм зорилготой, түүнийгээ биелүүлэхийн тулд энэ номон доторх бүхий л хэрэгтэй гэсэн мэдээллийг өөрийн болгомоор байна.

гэх мэтээр бодох юм байна. 

Гэснээс би энэ affirmation гэдэг үгтэй сүүлийн үед их таарч байна өө. Үгийн утга нь баталгаа, нотолгоо гэсэн үг юм шиг байна тийм үү? Өөр давхар утга байдаг эсэхийг мэдэхгүй л байна. 

Ерөнхийдөө үгүйсгэсэн бодол санааг эерэг болгож бодох юм шиг байна лээ тийм ээ. 

Одооноос би энэ англи хэлийг "өө сурчихна өө, амархан шүү дээ, би дуртай энэ англи хэлэнд" гэж бодно оо, ганц нэг үг цээжлэхдээ. Өөр чинь би жингээ хасаж чадна, хасаж байна ч гэдэг юм уу? Байнга ингэж эерэгээр бодох ёстой юм билээ. 

Уншиж буй номынхаа хуудсыг эргүүлэх тоолондоо амьсгалаа зөв бөгөөд гүнзгий авах. Эерэг зүйл хэлэх, бодох. Ингэх нь толгойд сөрөг бодол орж ирэхээс сэргийлнэ. 

Бодоод байсан чинь яг тийм юм аа. Жишээ нь ном уншихад л хуудасных нь тоог хараад л шууд халширдаг даа. Түүнийхээ оронд би энэ номыг уншиж дуусгаж дөнгөнө шүү дээ, энэ номноос олж авсан мэдээлэл миний толгойд үлдэж, би түүнийг боловсруулж чадлаа. Эдгээр мэдлэг мэдээлэл нь хэзээ нэгэн цагт хэрэгтэй үедээ ой тооноос минь ургаад л гараад ирнэ гэх мэтээр affirmation хийх. 

Унтахын өмнө Photoreading хийвэл хийх сайн. 

Уншиж буй зүйлийнхээ тухай тархинаасаа асуух. Mind Probing гэж хэлдэг. Ингэж асуух нь унших, мэдэх гэх мэт эрмэлзлэл төрүүлдэг. Тархийг сэргэг байлгадаг. 

Mindmap хийж сурах. Багшийн хэлснийг а б-гүй бичдэг хуучны аргаар бус тархины бүтэцтэй төстэйгөөр зураглаж хийвэл толгойд үлдэх нь их. Ингэж Mindmap хийх нь богино цагт олон мэдээлэл багтаадаг давуу талтай. 

Энэ тухай өмнөх 2 бичвэрт зураг оруулсан байгаа шүү, орж хараарай. 

Mindmap нь оюутан залууст маш ихээхэн хэрэгтэй. Учир нь богино хугацаанд бичиж тэмдэглэх боломжтой, удаан хугацаанд тархинд хадгалагдаж байдаг. 

Mindmap хийхдээ 1. Дэвтрийнхээ голд түлхүүр үг, үндсэн ойлголтоо бичнэ. 2. Тухайн төв хэсгээсээ цацраг хэлбэрээр салааллуулан бичих. 3. Ингэж бичихдээ түлхүүр үгийг л бичнэ. Хэрэв ганц үгэнд багтахгүй бол дээд тал нь 3 үгээр бичнэ. 4. Шаардлагатай гэж үзсэн хэсэгтээ нэмэлт зураг, тайлбар, ямар нэгэн тэмдэгтээр тэмдэглэж болно. 5.Өнгөөр ялгаж болно. 

Энэ тухай англи хэлээр хайвал илүү дэлгэрэнгүй мэдээлэл гарч ирэх байх, хайж үзээрэй. 

Mindmap хийх дэвтэр нь А4 хэмжээнээс том байвал их тохиромжтой. Хэрэв А4 хэмжээтэй дэвтэр ашиглах бол дэвтрээ хөндлөнгөөр нь харуулж хэрэгдлэвэл илүү сайн.  

Өнөөдөр ингээд дуусгая. Үргэлжлэлийг дараагийн дугаарт. 

Түр баяртай. Бүгдэд нь амжилт хүсье. 

0 件のコメント:

コメントを投稿