2020年8月29日土曜日

Ажил минь

Жаахан ажил ярих уу? Тувт л идэж уусан бичлэг. Муу хөөн би... Хэ хэ.

Энэ жил гайтай вируснээс болж хаа хаанаа хэцүү байна тийм үү? Харин миний ажил нэмэгдэх сурагтай. 

Ямар ажил вэ? гэхээр. Бага сурууль явж улсаа танилцуулдаг ажил минь. Өмнөх жилүүдэд гаднаас гадаад иргэдийг их явуулдаг байсан. Гаднаас гэдэг нь манай ажлын гадаад ажилчид биш, хотын гадаад иргэдээс явуулдаг. 

Ингэхдээ манайд сайн дурын ажлын бүртгэлтэй хүмүүсээс сонгон явуулна аа. Мэдээж тухайн хүний цаг нар, хүсэлт гаргасан сургуулийн цаг нар зэргийг тааруулж зохицуулна.

Харин энэ жил аль болох ажлынхаа гадаад ажилчдыг л явуулах шийдвэр гаргаж. Тэгэхээр улсын тоо ч хязгаарлагдаад ирнэ. Гарын таван хуруунд л багтана. 

Миний явах сургуулийн тоо нэмэгдэнэ гэсэн үг. Жил бүр миний нэрийг цохож хэлээд, урьж залдаг сургуулиуд ч байна. Шинээр монгол хүнийг сонгох сургууль ч гарна. 

Одоогийн байдлаар хоёр сургууль тодорсон. Хаа байсан 10, 11 сард. Нэг нь миний улаан фен сургууль. Нэг нь шинэ сургууль. Гэхдээ би энэ сургуульд хэдэн жилийн өмнө очиж л байсан юм билээ...

Нэг хүндрэл тулгарсан нь шагайгаа тоглуулж болохгүй. Учир нь вирусны халдвараас сэргийлж. Аль болох сурагчид хоорондоо зайтай сууна. Хоорондоо аль болох хүрэлцэхгүй байх ёстой. 

Одоогоор би хуруудахыг зааж өгнө гэж бодож байна. Мэдээж наана нь 40 минут орчим яриа хийнэ. Бага насны сурагчид олон цагаар сууж сонсох чадвар бага тул, төгсгөл хэсэгт нь ихэвчлэн шагай тоглодог байсан юм. 

Нэг бол дээл малгай өмсгөж, зургийг нь авахуулдаг байсан. Энэ жил энэ загварын шоу маань ч байхгүй...

Өөр шинэ нэг мэргэн санаа нь, монгол хэлээр зурагт ном уншиж өгөх. Монголын тухай хэвлэгдсэн хөөрхөн хөөрхөн зурагт ном олон. Тэдгээрийг монгол хэлээр уншиж өгч, монгол хэл гэж нэг ийм хатуу хөтүү дуудлагатай хэл байдаг юм байна гэдгийг амьдаар сонсгох. За за тоглосон юм. Чихний чимэг болосн аялгуу сайхан монгол хэлийг амьдаар нь сонсгох. Хэ хэ. 

Өр мэргэн санаа оноо төрвөл сэтгэл гаргаад сэтгэгдэл үлдээгээрэй. Хичээнгүйлэн хүсье өө. 

Бүгдэд нь амжилт шүү...

0 件のコメント:

コメントを投稿